Bahagia. 7 tahun lalu

Salam,

huhu
now i'm 23.
And i/m so happy
Cause dah tua
Boleh kahwin nanti.

Actually,
dah lama aku tak rasa bahagia macam 7 tahun lepas
bersama dengan seseorang yang banyak ajar aku untuk..
jadi manusia yang menyayangi.
Tapi
lepas apa berlaku antara aku dengan dia dulu
Aku jujur
aku tak layan lelaki dengan sebaiknya lepas break off dengan dia.

Aku jadi kasar
aku jadi rasa nak betul selalu
selalu fikir diri boleh cari yang lebih baik.
dan,
macam bukan fazira yang dulu.

Kadang kadang sampai manusia sekeliling fikir aku kejam
layan manusia yang namanya lelaki .
Macam
apa, susah nak cakap,
Ya, aku maki. Dan ikut suka hati aku.
Rasa nak tinggalkan. aku tinggal.

Then, This year 2017.
Aku sedar
aku kena ada azam. Tujuan.
aku,
cuba untuk cintakan seseorang macam aku buat 7 tahun yang lalu.
Ya,
100% aku layan sebaiknya macam dulu.
sebab dah sampai masa untuk aku serius dengan seseorang.
aku layan baik. Malah lebih dari aku yang 7 tahun yang lalu.

DAN....
AKU KECEWA LAGI.
kenapa? kadang kadang hidup ni tak adil
Bila aku siap untuk jadi seseorang yang baik
aku ditimpa lagi ujian macam dulu malah lebih berat.
kenapa tak adil
Tak boleh ke aku jadi macam 7 tahun yang lalu.
Sayang dekat seseorang dengan perasaan sebenar.
Sebab tu,
selama ni aku jadi ego. Aku jadi kaki maki.
Sebab . Aku nak protect diri aku dari kena macam dulu.
Sakit nak mati.

Tapi bila aku buka semula perasaan aku . Aku jadi Nur Fazira yang dulu.
Dunia seakan membenci.
Dunia seakan suka aku menangis.
Untuk seseorang yang diberi gelaran
"unazmi"
Awak, apa sebenarnya yang awak nak?
Tak cukup ke kesabaran saya beri terhadap awak?
Tak cukup ke apa saya buat?
awak tak pernah nampak.
Awak butakan hati awak dengan perasaan yang entah apa apa.
Saya tiada salah awak salahkan saya :')

apa aku kena tunggu 7 tahun lagi untuk aku bukakan pintu hati aku semula?
Aku
cuma
nak bahagia.

xoxo
fazs